Sunday 22 July 2012

Gerak hati

SMS tidak berbalas, mention twitter tidak ada respons. Marahkah dia pada saya? Atau saya yang terlalu cepat berfikir bukan-bukan?

Saya tidak punya deria keenam tapi daripada pengalaman, gerak hati saya selalunya betul. Apabila terasa tidak sedap hati, pasti ada sesuatu yang tidak kena.

Saya terima kalau dia memang marah pada saya. Kerana dia insan kental. Tabah. Sabar. Kuat.

Tapi saya tidak bersalah. Ah, ketepikan soal saya bersalah atau tidak. Sejak bila saya menjadi seorang yang terlalu mempertahankan diri? Biasanya saya akan mengalah dengan keadaan.

Ramadhan ini, tanpa saya sedar, saya ada harapan. Memang harapan saya tidak pernah sudah, tapi Ramadhan kali ini, harapan saya sungguh-sungguh.

Sungguh-sungguh.

Saya perlukan jalan keluar.

Takdir tidak boleh diusir, tapi usaha jangan dipinggir.

No comments:

Post a Comment